Le Point dergisinin DİTİB hakkındaki “kara dosyası”na tepki

PARİS (AA) – Diyanet İşleri Türk İslam Birliği (DİTİB) Fransa Şubesi, Fransız Le Point dergisinin DİTİB hakkında itibarsızlaştırma ve karalamaya yönelik hazırladığı "kara dosya"ya tepki gösterdi.

DİTİB, Le Point dergisindeki haberde öne sürülen iddialar hakkında yazılı açıklama yaptı.

Açıklamada, haftalık yayın yapan Le Point dergisinin 19 Temmuz’da yayımlanan sayısında DİTİB hakkında yazılanları büyük bir üzüntüyle karşılandığı belirtilerek, "Bu makale bağlamından sapmış, yanlış ve eksik argümanlara dayalı bir dizi saldırıdan ibaret olmakla birlikte, genel olarak makalenin yayınladığı dergi, hiçbir zaman DİTİB ile irtibata geçmeyerek hakkımızda çıkan yazılara da cevap verme fırsatını vermemiştir." ifadesi kullanıldı.

Fransa’da 32 yıldır 270 dernek ile işbirliği yapan DİTİB'in Fransız yasalarına uygun hareket ederek saygın bir kurum olduğu kaydedilen açıklamada, DİTİB’in aynı zamanda kamu otoriteleri ve temsilcileri ile diğer sosyoekonomik aktörlerin de yasal muhatabı olduğu belirtildi.

DİTİB’in tüzüğünde belirtildiği üzere "çoğulcu, hür ve demokratik sistemi, farklı dinlere ve kültürlere mensup kişilerin bir arada uyum içinde yaşamalarının teminatı olarak gördüğü" ilkesini benimsediği ifade edilen açıklamada, DİTİB'in genel kamu yararına hizmet ettiği ve hiçbir kar amacı gütmediği hatırlatıldı.

Açıklamada, Le Point dergisinin DİTİB’in hac, cenaze fonu, cenazelerin Türkiye'ye nakledilmesi gibi vatandaşlara yönelik yaptığı hizmetlerden kar elde ettiği ve yüksek meblağların Diyanet İşleri Başkanlığına havale edildiği, Diyanet yetkilisinin Din İşleri Fonunun banka hesabından kendi şahsına araç aldığı iddialarına ilişkin şu yanıt verildi:

"Üyelerine ve sevenlerine daha iyi hizmet vermeyi amaçlayan DİTİB, hac organizasyonunu, uzman ve tecrübeli kadrosu ile sağlam bir şekilde gerçekleştiren Diyanet İşleri Başkanlığı ile beraber yürütmektedir. Bu işbirliği ve DİTİB’in diğer tüm faaliyetleri yasal çerçevede vergi yükümlülüklerine sıkı sıkıya bağlı olarak yürütülmektedir.

Yapılan pek çok harcama ve personel gideri ödenmesini gerektirmektedir ki bu maliyetler bağış ve katkılarla karşılanmaktadır. Bu faaliyetler, uzman muhasebeciler, avukatlar ve DİTİB’in Denetim Kurulu gözetimi altında yürütülmektedir.

Bu çerçevede, Le Point dergisinin, bir Diyanet yetkilisinin Din İşleri Fonundan yararlanarak kendisine lüks bir araba alması ile ilgili yazısı, kurumu ve söz konusu kişiyi karalama amacıyla atılan bir iftiradan ibarettir ve yalandır.

Bunun yanında dergi yazısını dellilendirmek için bahsettiği havalenin bir kopyasını dahi yayımlamamıştır. Aksi halde derginin okuyucuları bu işlemin ne DİTİB derneği ile ne de Din Hizmetleriyle hiçbir ilgisinin olmadığını görmüş olurdu."

Açıklamada, söz konusu derginin, Fransız mahkemesinin, DİTİB’in eski bir personeline 60 bin avro ceza ödemesine yönelik aldığı kararın, temyiz mahkemesi tarafından iptal edildiğini ve DİTİB’in haklı görüldüğünü belirtmekten imtina ettiği ifade edildi.

Tüm demokratik ülkelerin kurumlarında olduğu gibi Türkiye Diyanet İşleri Başkanlığının da Fetullahçı Terör Örgütü'ne üye olmakla suçlanan personele idari soruşturma açabilmesi en tabii hakkı olduğunun altı çizilen açıklamada, "Her şeyden önce Le Point dergisi, DİTİB’in hiçbir şekilde siyasi faaliyetlerde bulunamayacağı yönündeki ilkesini göz ardı ederek talihsiz ve bir o kadar da tehlikeli bir dezenformasyon yapmaktadır." ifadesi kullanıldı.

Açıklamada, DİTİB'in cenazelerin Türkiye'ye nakledilmesi ile ilgili olarak, tüzüğün üçüncü maddesi doğrultusunda her yıl Cenaze Nakli Yardımlaşma Fonuna kayıtlı on binlerce bağışçısına ayrıntılı bir rapor gönderdiği belirtildi.

DİTİB'in birçok faaliyet sebebiyle Fransa genelindeki çok sayıda dernekten ve aynı zamanda DİTİB derneklerinden iş birliği teklifi aldığı belirtilen açıklamada, söz konusu derneklerin yasal, idari ve mali açıdan bağımsız olduğu ve DİTİB ile iş birliklerinin eğitim, sosyal ve dini faaliyetlerin organize edilmesi ile sınırlı olduğu hatırlatıldı.

Açıklamada, "Tüm bu sebeplerden ötürü bu yanıtımızın Le Point dergisinin bir sonraki sayısında yayınlanmasını ve gelecekte aleyhimizde kaleme alınacak herhangi bir haber durumunda DİTİB’e de cevap hakkı verilmesini talep ederiz." ifadesine yer verildi.

Le Point'in bir afişi daha indirildi

PARİS (AA) – Fransız dergisi Le Point'ın Türkiye ve Fransa'daki Türkler hakkında büyük tepki çeken sayısının reklam afişi, bu kez Valence kentinde protesto edilerek yerinden indirildi.

AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, ülkenin güneyinde bulunan Valence kentindeki bir gazete bayisinden Le Point'ın tartışmalı sayısının afişi indirildi.

Sosyal medyada yoğun ilgi gören görüntülerde çok sayıda kişi afişin asılmasına tepki göstererek, kaldırılması için gazete bayisine çağrıda bulunuyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın sözlerinin müzik eşliğinde yer aldığı bir başka görüntüde ise bayi görevlisinin çağrıya uyarak afişi yerinden indirdiği görülüyor.

Fransa'da yayın yapan haftalık Le Point dergisinin son sayısında Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye, Fransa'da yaşayan Türkler ve Türklere ait kurumlar hedefe konulmuş ve kesin olmayan veya anonim kaynaklara dayandırıldığı söylenen bilgilerle karalama kampanyası başlatılmıştı.

Dergiye, Türkiye ve Fransa'da yaşayan Türkler büyük tepki göstermiş, Avignon kentinde bir gazete bayisine asılan tanıtım afişi protestolar sonucu indirilmişti.

– Jandarma korumasına alındı

Dün öğle saatlerinde Fransa'da yaşayan Türklerin tepkisi sonucu yerinden indirilen afişin bugün yeniden yerine asıldığı belirtildi.

Yerel La Provence gazetesi, öğle saatlerinde belediye başkanı ve yaklaşık 20 jandarma eşliğinde afişlerin yeniden asıldığı bilgisini verdi.

Haberde, gazete bayisi etrafında çok sayıda Türk kökenli kişinin bulunduğunu ve dergiyi protesto ettiğini belirtirken, jandarma görevlilerinin uzun süre bayi etrafında nöbet tuttuğunu, akşam saatlerinde ise bölgeden ayrılarak görevi devriye gezen görevlilere devrettiğini yazdı.

Bu arada, Fransa'da dergiye gösterilen tepkiler sonrası "ifade ve hakaret özgürlüğü" tartışmaları başladı. Sosyal medya ve basında Le Point'ın haber dili ve taraflı yayını eleştirilirken, bir kesim de derginin yayınının ifade özgürlüğü kapsamına girdiğini savunuyor.

– Çocuk dergisi toplatıldı

Fransa'da yayınlanan çocuk dergisi Youpi, "İsrail'in bazı ülkeler tarafından gerçek bir ülke olarak görülmediği" ifadesine gelen itiraz ve tepki üzerine toplatılmıştı.

5 ila 8 yaşındaki çocuklara hitap eden dergide yer alan oyun kartlarının birinde, İsrail'in gerçek bir ülke olmadığı sözleri yer alıyordu.

Derginin Ocak 2018 sayısında dünya haritasının bulunduğu sayfada ülkeler tanıtılırken, "Dünyadaki 197 ülkeye 'devlet' denir. Fransa, Almanya, Cezayir gibi. Dünyada 197 ülkeden daha fazla ülke var. Ancak tüm dünya bu ülkeleri (örneğin İsrail ve Kuzey Kore gibi) gerçek ülke olarak görmüyor." ifadelerine yer verilmişti.

Gelen tepkiler üzerine derginin imtiyaz sahibi Bayard Grubu, ocak sayısının bayilerden toplatılacağını açıklamıştı.

Fransız Le Point dergisine tepki

PARİS (AA) – Fransız Le Point dergisinin bu haftaki sayısında Türkiye, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Fransa'daki Türk kökenli kişi ve kuruluşlara yönelik ifadeler tepkiyle karşılandı.

Uluslararası Eşitlik ve Barış Konseyi (COJEP), Le Point dergisindeki haberde öne sürülen iddialar hakkında yazılı açıklama yaptı.

"Le Point" dergisinin 24 Mayıs tarihli sayısında Fransa'da faaliyet gösteren ve farklı kültürleri temsil eden dernekler, yayın kuruluşları ve siyasi oluşumlar hedefe konulmuştur." ifadesi kullanılan açıklamada, hedefe konulan kuruluşlar arasında COJEP, Media Türk TV, Media France TV ve Medya Türk Info yayın kuruluşlarının da bulunduğu belirtildi.

Dergide habercilik kaygısından daha çok algı oluşturulmaya, kamuoyunu yanıltmaya ve Fransa'da farklı kültürlere karşı ön yargının artırılmasına hizmet edildiği vurgulanan açıklamada, "Gerçekle uzaktan yakından ilgisi olmayan, sorumsuz ve düşmanca bir habercilik örneği gösterilmiştir. Le Point dergisi bu yayınla, Fransa'daki farklı kültürleri susturmaya, sindirmeye ve ötekileştirmeye çalışmıştır." ifadeleri kullanıldı.

Açıklamada, şunlara yer verildi:

"Gönüllülerden oluşan ve çok sınırlı imkanlarla çalışan Media France ve Media Türk Info'nun yayınlarını itibarsızlaştırma gayretleri, asıl diktacı anlayışın kendi zihniyetlerinin olduğunu göstermiştir. Le Point, amatör ruhla yapılan bu çoğulcu yayıncılığı hedefe koyarak basın özgürlüğünü susturmaya çalışmıştır. Hazırlanan bu dosyada Sayın Erdoğan, bilinçli ve maksatlı olarak şeytanlaştırılmış, irtibatsızlaştırılmış ve sonra bizlerle irtibatlandırılarak, Le Point bir dergi değil bir operasyon aygıtına dönüşmüştür."

– 21. yüzyılın Nelson Mandela'sı Erdoğan’dır.

Açıklamada, siyahilerin eşitlik ve özgürlük taleplerinin, 29 yıl hapiste tutulan Nelson Mandela'nın şahsında bastırıldığı ve cezalandırıldığı kaydedilerek, sonunda adaletin galip geldiği ve Mandela'nın hapisten çıkarak Nobel Barış Ödülü ile ödüllendirildiği hatırlatıldı.

Erdoğan'ın Batı medyasınca son dönemde bilinçli olarak hedef seçildiği ve spekülatif manşetlerle yıpratılmaya çalışıldığı belirtilen açıklama, şöyle devam etti:

"21. yüzyılın Nelson Mandela'sı Erdoğan’dır. Yaptığınız yayınlarla ona ne kadar siyahi muamelesi yaparsanız yapın bir gün o kazanacaktır. Üç dinin kutsal şehri Kudüs'e o sahip çıkmıştır. 3,5 milyon Kürt, Arap, Türkmen, Suriyeli mülteciye o ev sahipliği yapmıştır. BM Genel Kurulu'nda 'dünya 5’ten büyüktür' diyerek BM Güvenlik Konseyi'nin yapısının değişmesi gerektiğini dünyaya o haykırmıştır. Bu merhamet ve adalet mücadelecisi insan mı diktatördür?"

Dünyanın eski zamanlarda olduğu gibi tek tipçi zihniyete sahip basın kuruluşlarınca demir yumrukla yönetilmeye çalışıldığına işaret edilen açıklamada, "Başta Fransa olmak üzere, Avrupa'da yaşayan farklı kültürler O'nu 21. yüzyılın Nelson Mandela'sı olarak görmektedir. Sizi sorumlu ve adil yayıncılığa davet ediyor ve çoğulculuğun temsilcisi STK'lar, medya kuruluşları ve siyasi oluşumlardan özür dilemeye çağırıyoruz." ifadesi kullanıldı.