Adıyaman’da kaçak kat yapılan ve 37 kişinin hayatını kaybettiği Zümrüt Apartmanı ile ilgili davasının ilk duruşması Adıyaman 2. Ağır Ceza Mahkemesinde görüldü. Mahkemede sanıkların şok ifadeleri ise dikkat çekti. Kanalımıza Abone Oldunuz mu?
📌 http://bit.ly/IHA-Abone Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremlerinde Yenisanayi Mahallesi Adnan Menderes Caddesi, Karayolları 87. Şube Şefliği karşısında bulunan zemin+8 katlı Zümrüt Apartmanı yıkıldı ve binada 37 kişi hayatını kaybetti. Adıyaman Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianamede sanıklara, “Taksirle Birden Fazla Kişinin Ölümüne Neden Olma” suçundan 2 yıldan 22 yıl 5 aya kadar hapis cezası istendi. Tutuklu sanıklar Teknik Uygulama Sorumlusu Sedat Gökay H., Müteahhitler Yavuz K. ve Bilal K., SEGBİS’ten bağlanırken, müştekiler mahkeme salonunda hazır bulundu. Dava dosyası kapsamında şirket sahibi Ertuğrul K. ise firari olarak aranıyor. Sanık Bilal K.: “Arsa sahibi benden sonra kaçak kat yapmış”
Davanın ilk duruşmasında mahkeme heyeti ilk olarak sanıkları dinledi. Sanıklardan tutuklu sanık Bilal K., “Hakkımdaki tüm suçlamaları reddediyorum. Ben bu inşaatı devletin bana verdiği ruhsat ile yaptım. Bu zamana kadar kaçak inşaat yapmadım, yaptığım inşaatların tamamı ruhsatlıdır. İnşaatı yaparken tüm kurallara uygun hareket ettim. Kural dışı hiçbir eylemim olmadı, böylelikle ben depremi öngörmedim, suçlamayı kabul etmiyorum. Binayı ben kendim yaptım, kimse bana yardım etmedi. Tüm sözleşmeler benim adımaydı. Kimsenin yardımını istemedim. Hiç kimse bina yapılırken müdahale etmedi ve yardımcı olmadı. Bina zemin artı 7 veya 8 katlıydı, binayı ne zaman teslim ettim hatırlamıyorum. Arsa sahibi Celal C. yapı kullanma belgesi alındıktan sonra kaçak kat yapıyor. Kaçak katın ne zaman yapıldığını bilmiyorum. O zaman ben Adıyaman’da değildim. Ayrıca depremden sonra daire satışı yaptığımız Rıza Ö., isimli apartman sakini, Celal C.’ın apartmanın altında bulunan işyerinde kolon kestiğini, bunu bizzat kendisinin gördüğünü söyledi. Kural dışı hiçbir eylemim olmadı, suçsuzum beraatimi talep ediyorum. Ben 74 yaşında hastayım, gözlerim kataraktan dolayı kör oluyor #haber #sondakika #gündem ———————————————————————– Bir Çok Merak Edilen Konuda Uzman Görüşlerini Sizlerle Buluşturduğumuz İHA Aktüel Kanalımız 👇
📌 https://bit.ly/IHA-Aktuel İhlas Haber Ajansı Resmi Web Sitesi
🌐 http://www.iha.com.tr Sosyal Medya'dan Bizi Takip Edin! 📍 https://facebook.com/iha.com.tr
📍 https://twitter.com/ihacomtr
📍 https://instagram.com/ihacomtr/
📍 https://t.me/ihacomtr
📍 https://www.tiktok.com/@ihacomtr Bize Ulaşmak İçin 👇
🌐 https://www.iha.com.tr/iletisim



